3 Şubat 2013

PAZI ÇORBASI


Sebze çorbalarını sevenlerdenseniz, bu tarifi denemeden geçmeyin!
Pazı çorbası için malzemelerimiz: 1 bağ pazı, 1 adet kuru soğan, 1 adet yeşil elma, 3 yemek kaşığı kırmızı mercimek, 1 yemek kaşığı zeytinyağı, 8 su bardağı su, karabiber, tuz.

Nasıl yapıldığına gelecek olursak; pazıyı güzelce yıkayıp, yapraklarını ince bir şekilde doğruyoruz. Derin bir tencerede zeytinyağı ve pazıyı orta ateşte 6 dk. pişiriyoruz. Küp küp doğranmış soğan ile 8'e bölünmüş yeşil elmayı tencereye ilave edip, hafifçe karıştırıyoruz. Efendim daha sonra kırmızı mercimek  ve suyu da ilave edip, 25-30 dk. pişiriyoruz. Blenderdan geçirip, tuzunu ve karabiberini ekliyoruz. Ben pul biber de ekledim, lezzetine lezzet kattım.

Çorbanın yeşiline, denizin maviliğini de eklemek istedim. Koşturup dururken, doğanın karşımıza çıkarttığı lezzetleri hep kaçırıyoruz. Bir yerlere yetişirken, şehrin toz bulutunun altına saklanmış, incelikle işlenmiş detaylarına bakmayı unutuyoruz ve belki de bunun için daha çok yoruluyoruz. Sokaklarda yürürken, sürpriz bir şekilde önümüze sunulan bu lezzetlerin tadını çıkartarak yiyelim.

Dipnot: Pazı çorbası tarifi "adım adım 62 çorba" adlı kitaptan alınmıştır. Yeşil elma çorbaya çok güzel bir tat katıyor, başta da dediğim gibi denemeden geçmeyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder